
Ami azonban az igazán zseniális az egészben, az a forradalmian új, nanotechnológiát csatasorba állító akkumulátor. Köszönhetően ennek, a 400(!) kilóméteres hatótávolságot magunk mögött hagyva, egy háromfázisú aljzatról, ami a legtöbb szervízben megtalálható, tíz, azaz tíz, tehát 10 perc alatt maximálisan feltölthetjük kicsikénket, és folytatódhat az elmebeteg száguldozás. Sztenderd konnektorból is jöhet az áldás, az már több ideig tart, de erre vonatkozólag pontos számot nem találtam. Az időjárásállóságáról pedig annyit, hogy -30-75 celsius fokig működőképes, emellett teljesen veszélytelen, élettartama többszöröse a hétköznapi akkukénak.
Azért ez már versenyképes konstrukció. Persze az árcédula valószínűleg jóval a Honda FCX felett lesz, de eco-friendlységben bőven felveszi a versenyt azzal, emellett kiszámolták, hogy a jelenlegi brit viszonyok közt 2.2 penny/mérföld az ámokfutás költsége, ami nagyon nem nevezhető soknak, összehasonlításképp egy belső égésű motorral szerelt autóra 26.4 jött ki. Járgányunk kívül-belül teljes luxussal operál, szénszál, bőr, króm mindenütt, hangvezérlés, kulcsnélküli ajtók, etcetera. Egy mókás feature, valószínűleg a benzingőzben pácolódott agyú vásárlókörre gondolva: a Lightning rendelkezik programozható motorhang-generátorral:) Végül pedig a design: az autó kisszériás angol sporkocsihoz méltóan gyönyörű, na.
Következő versenyzőnk a hajtás után.

Node mi lappang a mutatós karosszéria alatt? Hát, itt már szegényesebb a felhozatal, de azért még bőven sportautó kategória: 250 lovacska vágtázik az egy darab, konvencionálisan elhelyezett motorban, a nyomaték pedig 280 Nm-ben nyilvánul meg. Ez azonban még mindig elegendő a mosolyt az arcunkra forrasztó 4 másodperc alatti gyorsuláshoz, köszönhetően újfent az elektromotor nyomatékgörbéjének, a gázt egészen 200-ig nyomhatjuk. A mezei Li-ion akku max. 340 kilóméterig bírja, ami nem sokkal rosszabb az előzőnél, mondhatnánk, ám a feltöltésre már 3.5 órát kell szánnunk, ami azért gátat szab a hosszabb kirándulásoknak, vagy legalábbis be kell iktatnunk egy kiadós ebédet. Azért ez sem rossz, mondjuk ki, és nézzünk galériát, mert szép.

Amiben ez a típus különösen nagyot villant, azok, mint a képen is látszik, a méretei. Kétszemélyes mivolta árán egy sávban két Tango fér el kényelmesen, egy parkolóhelyre pedig három tud ajtónyitási kompromisszumok nélkül beparkolni, azokkal pedig négy. Az oldal tanúsága szerint keskenyebb, mint a Honda Goldwing túramotor. Ők azt állítják, hogy az alacsony tömegközéppontnak hála simán veszi a rénszarvasteszteket, de azért érezhették, hogy erre a legtöbb ember részéről egy szolid kuncogás a válasz, úgyhogy elhelyeztek egy-két videót a galériában, azok már meggyőzőbbek, de azért én óvatosan venném a hajtűkanyarokat. Mindez a móka pedig 109.000 eurót kóstál, a hozzáadott büszkeségről nem is beszélve, hiszen autónkat nekünk, otthon kell befejeznünk, a gyár szerint "kevesebb, mint egy napi munkával".
Hát, ennyi fért mai adásunkba.
Utolsó kommentek